Min (blivande) hjälm!

Ååh, är så glad! Idag har också varit en bra dag! För det första sov jag typ till tolv, för det andra, ja det är väl typ det jag ska berätta nu.

Jag började morgonen med att hjälpa pappa att stämma gitarren och lira lite, kolla på nån börja-spela-gitarr-film (den hette nåt med rock tror jag) och käka frusse (en Billys panpizza. Nyttigt.). Sen begav jag mej till Kungsgatan för att gå på bio (idag med!) med mormor. Momo var dock försenad, så jag smet in på Häst och Hund-affären där och kollade runt. Hittade massa söta grejer, bl.a. ett par ljusgröna lindor som jag ska önska mej, för jag fyller ju år den 5/2! Sen så hittade jag en hjälm också, som jag blev väldigt förtjust i. Den var både svart och brun, inte dyr alls och ganska lätt. Dessutom var den från Euro-lite och jag älskar deras hjälmar! Min bruna hjälm är ju en Euro-lite. ;) Dock börjar den bli för liten nu, så jag måste använda min fula gamla svarta. Den är dock missbildad. Hakbandets reglerings-funktion har nämligen pajat, så det glider liksom upp så att hjälmen inte sitter ordentligt. Alltså passar det perfekt med en ny hjälm!

Efter bion (The Stig Helmer Olsson Story - som faktiskt var en besvikelse) gick vi förbi affären och då ville jag visa mormor den. Hon tyckte att det lät logiskt att jag skulle ha en ny hjälm, och eftersom jag inte fått nån julklapp av henne än (eller jo, en liten bok, men den är mer en bonus) så bestämde hon att jag skulle få den av henne! :D Så jag blev så himla glad! :D
Vi gick sedan till kungshallen och åt. Jag åt sushi (hihi, två dagar i rad!) och hon kycklingspett. Vi älskar numera den lilla sushibaren. Dels för att maten är helt otrolig och dels för att personalen är så charmiga! De var jättetrevliga, en kille tipsade mej om att jag skulle ha citron på min tonfisk (alltså den rödaktiga sushibiten) så blev det en annan smak på den, då han förstod att jag inte gillar den. Nice guy. :)

Sen bar det av till stallet för kvällsfodring och sen skjutsade hon hem mej igen. Min underbara acdc-momo :love:


Här är min (snart) nya hjälm:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0