En bra dag. Tyvärr var det igår.

Jo. Såhär var det. Först var jag i stallet, as usually. Jag gjorde mat, mockade, åt en Billys panpizza och pratade lite med Lina. Alltså min ponny. Inte Lina som har söta lilla Donne i stallet. Jag red inte, för det är så jobbigt och obekvämt när det regnar... Cosy-faktorn ligger lågt, så att säga.
Jag åkte till stan och mötte upp pappa på fridhemsplan och så gick vi till en musikaffär och köpte nya strängar till min fina gitarr, eftersom pappa pajat en. Hahahahaha, vad du suger pappa :love: Det var väldigt pinsamt tyckte jag. Alltså inte att han hade pajat strängen, utan att de kom fram till att jag skulle prova olika strängar för att se vilka som passade mej. "...Sen finns det ju nior och tolvor och...", ja ni fattar. Men det gjorde inte jag. Och hur ska jag veta "vad som passar mej"?! Jag kan ingenting om gitarrer! Jag kände mej otroligt dum när jag satt där med en liten gitarr och tryckte lite på måfå på strängarna. "De här var väl bra, de behövs ju knappt tryckas ner hårt alls." sa jag. Mitt svar blev "Nej, det är ju mer när man trycker ner flera strängar samtidigt. Ta ackord, du vet?". Man bara "Ja, jo... Alltså jag vet ju vad ackord är såklart men... Jaa..." Usch, terrible moment!

Vi gick och käkade sushi och sen gick vi på bio. (Helt spontant liksom, bara för att vi ville! :D Visst blir saker roligare när man gör dem oplanerat?) Vi skulle egentligen se Tintin, men det gick inte så då såg vi Sherlock Holmes istället! Den var hur bra som helst alltså, bättre än ettan! Fyra och en halv av fem stjärnor från mej. :D

Efter det drog vi hem till min faster och hennes tjej Melinda och prata och hade det trevligt. Vi tog med oss farfars gamla plaststrängade gitarr därifrån för pappa vill också lära sej. Som om det behövs - han är ju redan typ proffs på trummor...! :bigeyes:
Sen var det dags att åka hem och slafa. Och that's the end of this wonderful story! Snyft!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0