Uppdrag nr 3: en viktig person (eller liknande, orak inte riktigt kolla..)

Åh, det finns så många viktiga personer i mitt liv just nu! Men om jag inte får välja mina föräldrar - jag skulle inte välja dem ändå, för de betyder inte på samma sätt, de är liksom en annan kategori - så måste jag välja mellan Ida Svedenius, Jasmin Kumar, Johanna Hellman, Karin Zwinkels eller min mormor. Jag kan skriva lite kortfattat om alla, för jag vill inte välja.

Ida är en tjej som jag skrev en hel del om tidigare i bloggen, men som jag inte träffat så mycket nu senare på året eftersom vi känner varandra genom våra landställen. Vi två är så himla olika - men samtidigt så lika som man kan bli. Med henne kan jag prata om allt, i alla nivåer och kategorier. Om privata saker som jag tycker är jobbiga, hemma eller i skolan, eller rent av killar och "tjejproblem".

Jasmin har varit min bästis sen vi var ca 4-5 år. Vi är också otroligt olika, och jag tror att vi behöver varandra just därför. Jag behöver henne för att våga mer, jag är ju så himla blyg, och hon mej för att få lugnt i sinnet kan man säga. Haha, det låter som värsta psyk-grejen, men jag kan inte helt beskriva det. ;)

Johanna och jag är otroligt lika. Vi är båda väldigt djuptänkande människor och känner båda att vi vill våga mer. Vi pratar ofta om att killar inte riktigt ser oss, för vi vågar inte ta plats. Vi förstår varandra väldigt bra och vi vet vad vi betyder för varann.

Karin. Vad skulle jag göra utan dej? Du har hjälpt mej genom hela terminen och alltid, om så kanske omedvetet, funnits där för mej. Du betyder mer än du tror. Även om vi kanske inte går in på så djupa saker alls så vet vi liksom på ett ungefär hur den andra tänker och tycker. Jag har ofta tänkt på att vi aldrig pratar om "deep feelings" och kommit fram till att man inte behöver göra det för att vara bra vänner. Det är nog snarare bra att ha en kompis som man vet att man kan lita på och som ändå vet hur man prioriterar och tänker om saker och ting, utan att man måste ha berättat alla sina djupaste hemligheter.

Mormor och jag. Vi mot världen. Vi är bäst. Oslagbara. Om du bara visste hur jag saknar dej så fort vi skiljs åt! Om du bara visste hur betydelsefull du är. Och det skulle inte förvåna mej om du visste, för du kan ana såna saker. Med dej kan jag prata om allt. Jag kan lita på dej. Du kommer ALLTID stå vid min sida, finnas där, stötta mej. Jag förstår det mesta om din "acdc", som vi kallar det, och jag känner igen mej. Mamma vägrar att förstå hur svårt det faktiskt är för dej att tampas med detta, men jag lovar att, precis som du för mej, jag alltid kommer stå på din sida och stötta dej - vad som än händer. Jag älskar dej. :love:

Jag har så många andra viktiga personer där ute och ni vet vilka ni är. Men jag måste ändå nämna några speciella av er: Agnes Andersson tack för att du finns säger jag bara. Alexander Makris, även om du nojar över rynkor så är du bäst. Vi pratar verkligen inte deep shit, men man kan ändå verkligen prata med dej, du är en så ärlig person. Awesome dude! Dante Fromhell, jag är ganska säker på att du inte läser det här men om du gör det blir du kanske förvånad över att du står med? Haha, ville bara ha med dej för att - även om vi inte känner varandra till 100% än - du alltid får mej att le och för att du är en så pålitlig och så vitt jag vet ganska djuptänkande person. Och så oerhört snäll. Nellie Stenman och Hanna Ristolainen (haha, ni får gå i samma) ni är de coolaste människorna i världen! Ni står på er, är både kaxiga och så jävla snälla och omtänksamma, plus att ni är roliga och pålitliga!

Vill beskriva mååånga fler, men då blir de som läst ända ner hit ännu mer uttråkade.

Jag älskar alla mina kompisar, och ni ovan ska veta att ni är unika och TOTALT OERSÄTTLIGA. Jag älskar er. :love:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0